2012. február 7., kedd

A 6. drótékszeres játék remekművei


Véget ért a 6. drótos játék. Nagyon megtisztelő volt a háziasszonyának lenni és fogadni a szebbnél-szebb alkotásokat. A szerelem téma sokakat megihletett. Köszönöm Nektek a részvételt. Meg lett a következő háziasszony is,  Perényi Anna személyében.
Most pedig mutatom a remekműveket!

Egy szív medált készítettem, nagyon kis szolid, az akasztó tetejétől a gyöngy aljáig kevesebb, mint 2,5 cm. Maga a szív kb. 1 cm magas. Ez az első ilyen technikával készült ékszerem.



Macskaszem szívmedál
Különlegessége: Olyan befoglalást szerettem volna készíteni, ami ritka, vagy nehéz. Egy szív alakú medált befoglalni pedig nem egy könnyű vállalkozás, főleg ezzel a megoldással! A szív cabochon körüli keretet egyetlen drótból hajítottam, majd szintén 1 szál dróttal tekertem körbe! Kapott még egy kis díszítést, de főként azt tartottam szem előtt,hogy a szív formát tökéletesen meg tudjam tartani. :)



A témát igen egyszerű oldalról közelítettem meg: ha szerelem, hát szívecske, valami díszesben, tekervényesben, csillogóban gondolkodtam - hát ilyen lett. :)
Szerintetek is olyan mintha a fülin a szívecske egy lágy fuvallattal egy felhőn utazna?



 Galambcsók
Sokat gondolkoztam, hogy milyen szimbólumokkal lehet a legjobban körülírni a szerelmet, illetve hogyan lehet ezeket ötvözni. Egy szívet körülzáró galambpár, talán visszaad valamit belőle. Az ékszert ezüstözött drótból és üveggyöngyből készítettem.




Ami nekem ezúttal eszembe jutott a szeretet-szerelem téma kapcsán, az nem csillog, nem színes, nem bonyolult, de talán így illik leginkább hozzám. Kicsit szabálytalan, mégis egyszerű vonalú, és nagyon hordható. A karkötő 0,4, 1 és 1,5 mm-es natúr rézdrótból készült, 100%-ban kézzel. A kapcsot és az asszimetrikus szívet kalapáltam, a két oldalát viking-fonással készítettem, végül a karkötőt főtt tojással antikoltam. 




Egy csepp szerelem
Igyekeztem a kijelölt témához méltó ékszert készíteni. A most oly divatos antikolt hatást választottam. Réz drótból formáztam meg a medált, és barnára színezett vékony dróttal, bordó cseh kása gyöngyökkel, bordó tekla gyöngyökkel és egy fém medállal díszítettem.





Szerelmes szívek
Szerelem egy érdekes téma, amire sokféle dolog juthat az eszünkbe. Virágok, madarak, szívek…
Én a belső emberi érzést próbáltam megjeleníteni, ahogy közeledik két szerelmes egymáshoz az első csók előtt. Lakkozott vörösrézdrótból készült a medál és a lánc is. Egyetlen drótból hajtottam meg a fiút és a lányt is. Az ötlet meg volt, de nem volt egyszerű meghajlítani. Remélem, visszaadja a szerelmes pillanatot.




4 megjegyzés:

  1. De jó!!! Gyönyörű mind! Nekem az ötletességük miatt leginkább a galambpár és az emberpár tetszik, de a szívesek is annyira szépek! :)

    VálaszTörlés
  2. Mind nagyon szép! De nekem is az ember pár tetszik a legjobban. :)
    Gratulálok mindenkinek a remek alkotásokhoz. :)

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok nektek, gyönyörűek születtek!

    Sajnos én elcsúsztam az idővel, sokat elvett belőle a workshopra való készülés, de a következő játékban természetesen számíthattok rám! Sőt, talán 1-2 külföldire is! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges mind, egyiknél jobban leesett az állam, mint a másiknál :) ! De mindet elfogadnám, annyira jók :) !!

    VálaszTörlés

Brossok Már régen nem jártam erre, gondoltam benézek. Megmutatom mit készítettem mostanában. Bross pillangó és bogárka gyártásba fogtam. ...